ورود کاربران

نام کاربری:     کلمه عبور:  
  مرا به یاد داشته باش

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

ایمیل (نام کاربری):     کلمه عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
  گزارش ارزیابی سایت

مقاله و خبر: گزارش بررسی وضعیت سئو Emdadrayanehiranian.com

بازگشت به لیست
fiogf49gjkf0d

تحلیل سئو
مشکلات بالقوه On-site
اینگونه از مشکلات را می توان با تغییرات در طراحی و یا برنامه نویسی سایت برطرف نمود .

- تعداد 18 صفحه از وب سایت دارای تگ عنوان با طول بیش از 55 کاراکتر می باشد که بایستی کوتاه شوند

تعداد 28 صفحه دارای تگ عنوان تکراری می باشد .

- تعداد 32 صفحه از سایت تگ توضیحات (Description tag) ندارند .

- تعداد 16 صفحه تگ توضیحات تکراری دارند .

- تعداد 16 صفحه تگ H1 ندارند .

- سایت فاقد سایت مپ می باشد .

مشکلات فنی
- صفحات یافت نشده Not Found

تحلیل لینک های متنی
در جدول ضمیمه شده تعدادی از پر تکرار ترین لینک های متنی که در سایت شما بکار رفته است را مشاهده می نمایید .
موتورهای جستجو از پارامتر قدرت لینک برای مشخص نمودن زمینه و موضوع وب سایت شما استفاده می نمایند . با بررسی
جدول زیر می توان براحتی مشاهده نمود که جمله " اخبار " و یا "تماس با ما" نزد گوگل از اعتبار بالایی برای وب سایت شما
برخوردار است ، در حالیکه موضوع وب سایت شما به هیچ وجه ارتباطی به " اخبار" و یا "تماس با ما" ندارد . به جز لینک " دانلود
نرم افزار " که 115 بار در سایت تکرار شده است و از قدرت 6.575 برخوردار است در واقع از جملات و کلمات مناسبی برای
متن لینک های متنی استفاده نشده است . یک راه حل ساده افزودن کلمات کلیدی مناسب به متن لینک های متنی می باشد . به
عنوان مثال بجای جمله " اخبار " از جمله " اخبار نرم افزار" استفاده نمایید . )لیست اکسل مربوطه ضمیمه می باشد(
مشکلات مهم
- سایت فاقد کلمات کلیدی می باشد .
- سایت فاقد تگ عنوان مناسب می باشد . )بایستی از کلمات کلیدی در تگ عنوان استفاده نمود(
- از کلمات کلیدی مهم خود بایستی در تمامی قسمت های مهم وب سایت خود استفاده نمایید (تگ عنوان ، تگ توضیحات
، تگ های H1 استفاده نمایید . به عنوان مثال کلمه کلیدی "تعمیرات سخت افزار" در قسمت های مهم سایت استفاده
نشده است .
- حداقل از یکی از کلمات کلیدی خود در تگ تصویر image ALT tag استفاده نمایید .
- حداقل از یکی از کلمات کلیدی خود در نام تصاویر وب سایت خود استفاده نمایید .
- کدهای HTML وب سایت خود را بر اساس استاندارد Schema Markup پیاده سازی نمایید . جهت پیاده سازی استاندارد
فوق می توانید از دستورالعمل های موجود در Google Structured Data Markup Helper استفاده نمایید .
 
- چگالی کلمات خود را بهینه نمایید :
از کلمات کلیدی بایستی حداقل 1 الی 0 مرتبه در متن یک صفحه استفاده نمود . حداکثر دفعات استفاده از یک کلمه
کلیدی وابسته به اندازه کلی یک صفحه است . هر چقدر اندازه صفحه بزرگتر باشد می توان از تعداد دفعات بیشتری
استفاده نمود .
- عبارات کلیدی ترکیبی از چندین کلمه کلیدی در قالب یک عبارت) ارزش و اعتبار جداگانه خود را دارند . بهترین نتایج
سئو هنگامی مشاهده می شوند که یک عبارت کلیدی چندین مرتبه در یک متن بکار برده شود ؛ علاوه بر آن تمامی
کلمات بکار برده شده در عبارت کلیدی بایستی چندین مرتبه در متن نیز بکار برده شود .
همچنین در تعداد کلی کلمات کلیدی تکرار شونده در یک متن بایستی اختلاف جزیی وجود داشته باشد . مثلا چنانچه 1
کلمه کلیدی در یک متن داشته باشیم نبایستی هر سه آنها را بطور مثال 33 بار تکرار نماییم . بلکه بایستی کلمه اول را 0
بار ، کلمه دوم را 3 و کلمه سوم را 33 مرتبه تکرار نماییم .
- کیفیت لینگ های دریافتی خود را افزایش دهید :
تحلیل لینک های ورودی به یک صفحه از سایت بعنوان یکی از عوامل مهم و کلیدی در رتبه دهی صفحات بحساب می
آید. این تنها عاملی است که توسط وب مسترها قابل کنترل نمی باشد .
مطلب فوق بدین معنی است که هر چقدر تعداد لینک های ورودی به یک سایت بیشتر باشد آن سایت محبوبتر است .
و این بخاطر آنست که صاحبان دیگر سایت ها ، وقتی با مطلب و منبع ارزشمندی بر روی سایت شما مواجه می شوند ،
اقدام به لینک دادن به آن مطلب در سایت خود می کنند . موتورهای جستجو از معیار " لینک های ورودی " (Inbound Links) برای ارزیابی اهمیت یک صفحه از سایت استفاده خواهد نمود . بنابراین ، دو عامل اصلی در نحوه نمایش صفحات
در موتورهای جستجو موثر می باشد :
1 - نحوه انجام بهینه سازی بر روی عوامل داخلی – On Site - ) همانگونه که در بخش های قبلی بیان شد (
2 - تعداد و کیفیت لینک های ورودی که از آن با عبارت " محبوبیت لینک " ویا " نقل قول لینک" ) Link Citation )
نیز نام برده می شود.
لیست کامل لینک های ورودی به همراه تحلیل آنها در فایل اکسل ضمیمه شده است .
 
سایر توصیه ها
- حجم متن صفحات
احتمال مشاهده شدن یک سایت با افزایش حجم محتوای صفحات آن سایت ارتباط مستقیم دارد، چرا که با افزایش محتوا احتمال
قرار گرفتن در صدر نتایج موتورهای جستحو بصورت اتفاقی نیز افزایش می یابد . صفحه ای که حاوی جملات کمتر باشد از شانس
کمتری برای قرار گرفتن در صدر نتایج موتورهای جستجو برخوردار می باشد . موتورهای جستجو سایت هایی را که حاوی مطالب
زیادی باشند را دوست دارند . عموما شما بایستی سعی نمایید که محتوای صفحات خود را افزایش دهید . اندازه بهینه صفحات در
حدود 133 تا حداکثر 1333 کلمه ) یا 2333 تا 23333 کاراکتر( می باشد .
- ارتباط مابین متن صفحات و سئو
موتورهای جستجو توجه ویژه ای را به متونی از یک صفحه وب که از ساختار متفاوتی نسبت به بقیه دارند ، قائل می
شوند .
توصیه ما در این زمینه به شرح زیر است :
- از کلمات کلیدی در سرآیند ها و سر تیترها استفاده نمائید :
سرتیترها در یک متن با تگ >> H << مشخص می گردند . تگ های << 3 H << و << 2 H<< بسیار تاثیرگذار هستند.
در حال حاضر ، بکارگیری CSS به شما اجازه می دهد تا با استفاده از تگ های بالا نحوه نمابش متن های ویژه صفحه
خو د را به نحوه دلخواه انجام دهید . امروزه تگ >> H<< کمتر استفاده می شود ، با اینحال هنوز هم در زمینه سئو
یکی از مهم ترین تگ ها می باشد .
- کلمات کلیدی خود را بصورت Bold بکار برید:
تمامی متن را Bold نکنید ! فقط هر کلمه کلیدی را 2 الی 1 بار بر روی صفحه بصورت Bold استفاد کنید . از تگ >> Strong << بجای تگ >> B << استفاد نمائید .
- معرفی سایت به دایرکتوری های عمومی
در اینترنت ، دایرکتورهای بسیاری وجود دارند که حاوی لینک های زیادی به سایت ها و منابع دیگر می باشند و این
لینک ها بر اساس موضوع طبقه بندی می شوند . فرآیند افزودن اطلاعات سایت شما به این سایت ها اصطلاح ا
submission نامیده می شود این دایرکتورها هم بصورت رایگان و هم با دریافت هزینه این خدمات را انجام می دهند.
 
برخی از آنان در قبال قرار دادن لینک شما در سایت خود ، شما را وادارا می سازند که متقاب لا لینک آنها را نیز در
سایت خود قرار دهید . بهرحال موتورهای جستجو تعداد لینک هایی که از سوی این دایرکتورها بسمت سایت شما می
آیند را درشمارش خود بحساب می آورند که این کار ممکن است سبب بهبود رتبه سایت شما در موتور جستجو گردد .
مهم! فقط آندسته از دایرکتورهایی که لینک مستقیم به سایت شما را در سایت دایرکتوری خود منتشر می کنند دارای
ارزش سئو هستند . دایرکتورهای اتوماتیک که برپایه یک اسکریپت فعالیت می کنند بی ارزش هستند . دو روش متداول
برای انتشار یک لینک وجود دارد . روش اول : انتشار یک لینک مستقیم در داخل کد HTM میباشد .)>> ... A href= << (. روش دوم انتشار یک لینک با کمک اسکریپت های مختلف می باشد.که تغییر مسیرها (Redirect) نیز جزء ایندسته
می باشند . موتورهای جستجو فقط آندسته از لینک ها را معتبر می دانند که بصورت مستقیم در داخل کد HTML بکار
رفته باشد. و به همین دلیل است که ارزش انتشار یک لینک در دایرکتورهایی که لینک مستقیم به سایت شما نمی دهند.
نزدیک به صفر می باشد .
شما بهتر است که سایت خود را دایرکتورهای FFA ) رایگان – برای همه ) ثبت ننمایند . اینگونه دایرکتوری ها بصورت
اتوماتیک لینک هایی را در ارتباط با هر موضوعی منتشر می نمایند که توسط موتورهای جستجو دفع می شوند. تنها نتیجه
ای که از معرفی سایت خود به این دایرکتورها بدست می آورید دریافت تعداد انبوهی از ایمیل های تبلیغاتی در پست
الکترونیکی خود خواهد بود.
در واقع هدف اصلی این دایرکتوری ها جمع آوری ایمیل شماست . در هنگام خریداری یک سرویس سئو و یا انعقاد
قرارداد با یک شرکت فعال در زمینه سئو ، چنانچه آنان به شما قول ثبت سایت در صدها دایرکتوری را دادند ، در
نظرداشته باشید که تعداد دایرکتورهای معتبر که بتوانند رتبه سایت شما را بهبود بخشند زیاد نیستند ، بنابراین این
شرکت ها و یا سایت ها فقط اطلاعات سایت شما را دراختیار دایرکتورهای FFA قرار خواهند داد . که هیچ منفعتی برای
شما نخواهد داشت .
سعی کنید که خودتان بصورت دستی ، سایت را در دیتابیس های معتبر ثبت کنید و بطور کامل به سیستم های اتوماتیک
اطمینان نکنید . معمولا ثبت اطلاعات یک سایت در دایرکتورها ، تاثیر زیادی بر روی ترافیک سایت شما نخواهد داشت
اما تاثیر آرامی بر روی قابلیت دیده شدن سایت شما در موتورهای جستجو می تواند داشته باشد .



نظرات و پیشنهادات لطفا دیدگاه های خود را در ارتباط با مطلب فوق با ما در میان بگذارید.
ایمیل شما
 
موضوع
نظر / پیشنهاد
 
لطفاً کد موجود در تصویر راوارد کنید